arkiv

vem vet vad som dyker upp härnäst

2012-01-24 @ 21:25:16
FANTASTISKA saker händer när man tar upp sitt gitarrspelande igen efter x antal år. Fick en akustisk gitarr av mamma i julklapp och det första jag gjorde var att dra upp tabs till Tears in heaven för att se vad jag kom ihåg. De tre första tonerna kom jag ihåg på egen hand men sen tog det stopp. Den fjärde tonen i dessa tabs gav mig hjärnsnurr, det stämde inte. Försökte spela hela introt med hjälp av tabsen men det lät ju som bajstårta. Efter 5 minuters krånglande med dessa tabs hittar jag denna fjärde ton av mig själv och plötsligt KOMMER HELA INTROT SOM I ETT FLOW! Som om jag aldrig slutat spela det. Sen satt jag där med hakan i knät och fattade inte vad som hände.

Jag har spelat en hel del sen i julas och "är snart i kapp mig själv", eller vad man ska säga. Igårmorse hände detta: Jag har ca 3 minuter till övers innan jag ska gå till bussen så jag grabbar gitarren och klinkar lite på saker jag kan. Plötsligt tar jag ett ackord och min högerhand plockar lite, vänsterhanden byter ackord och högern plockar lite till. VAD VAR DET DÄR? Det tog mig TILLS NU, för ca 4 minuter sedan, att inse att mina händer spelade Knockin on heavens door. I alla fall början till ett intro. Jag minns inte ens att jag någonsin kunnat den låten. Spännande minst sagt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback