arkiv

"Gustafsson gör egen tv-serie"

2011-01-24 @ 00:58:14
Artikel i Aftonbladet idag. Ni hittar den här. I artikeln pratas det dels om att Robert Gustafsson har en ny serie på gång, vilket intresserar mig, såklart, tror det kan bli kul. MEN, det är inte anledningen till att jag lägger upp artikeln här. Små utdrag ur den:

"Robert Gustafsson, 46, har sålt fulla hus sedan premiären av sin Jubileumsrevy på Rondo i Göteborg i september. Under hösten och våren har föreställningen sålt 108 000 biljetter."

"Robert Gustafsson går inte lottlös. Vissa av biljetterna kostar uppåt tusenlappen – och han får femtio procent av intäkterna"

"Det finns fyra kategorier av biljetter man kan köpa. Allt från några hundra spänn till en tusenlapp."

Okej, mattetönt som jag är, måste jag räkna på det här. Tänker att varje biljett inte har kostat så mycket som 1000, så jag räknar på 500. Det är ändå Robert Gustafsson vi snackar om, det kooostar att se honom. Jag tar det gånger antal sålda biljetter och delar rubbet med 2. I det här läget ramlar jag nästan av stolen och måste räkna igen, helt säker på att jag räknade fel. Räknar denna gång på 200, vilket är en stor underdrift. Tänker till, jo.. jag räknade rätt. Tar det gånger antal sålda biljetter och delar med två. Vad får jag? 10,800,000. 

Så, OM snittbiljetten till denna Jubileumsrevy skulle ha legat på 200, vilket den definitivt INTE har gjort, skulle karln ändå ha kammat hem strax under 11 miljoner. Sen hoppas jag att han skattar och så, men det hör inte hit. Det är störda pengar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback