arkiv

här är vi en twilightnörd på spåren

2011-04-07 @ 15:11:37
Patrik har tidigare sagt att han vill hitta en bok som han tycker är spännande och fängslande från början till slut. En bok han alltså skulle VILJA läsa utan att känna att det är jobbigt. Jag hade mina förslag, Dan Brown. Men dom har han faktiskt läst. Jag brukar komma med något förslag då och då, men nu verkar han ha ångrat sig. Han vill inte läsa, men han skulle vilja vilja läsa. Hänger ni med? Han vill lära sig att ha tålamodet att sitta ner och läsa en bok, som han så fint uttryckte sig. Det trollar man ju då rakt inte fram över en dag bara. Så härmed förklarar jag projekt: Lära-Patrik-att-tycka-om-att-läsa-böcker startat! Kanske (troligast) är det omöjligt. Men idag tog vi ett steg i rätt riktigt genom att jag högläste första kapitlet i Twilight för honom medan han låg och vilade bredvid mig. Trodde vid flera tillfällen att han hade somnat och fick fråga om han var vaken. Det var han. När 20 sidor Twilight var slut frågade jag honom om han mindes något. Då återberättade han typ hela kapitlet, detaljerat. Och han har sagt det själv, han tyckte det var bra och vill höra mera. Plutten! <3

Det kändes som om jag var tillbaka i grupprummet på Medieprogrammet när jag låg där och läste. På den tiden när vi fick ett häfte eller en text som skulle läsas, på antingen svenskan eller historian eller något sånt, satte vi tjejer oss alltid i ett grupprum för oss själva och jag läste högt för alla andra. Tråkiga texter fastnar lättare om man hör dom högt, plus att jag tycker det är stimulerande. Så Patrik, jag läser gärna hela Twilightboken för dig. Så kan du läsa nummer 2 själv. Deal? Kung ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback