arkiv

han är inte så knäpp som han låter, eller är han?

2010-05-13 @ 21:18:46
Imorse ville Patrik ha en BH på sig. Snäll som jag är så lånade jag ut en. En svart med spets. Sen ville han vara med på bild. Så hans underbara flickvän tog då några fina bilder på en posande Patrik i svart BH med spets. Det finns alltså bilder att få skickade till sig. Förnamn+efternamn snabelapa den heta mailen. Hehe.

Idag var vi ute och åkte lite, då började min bil låta mindre bra och allt skakade. Patrik klev ur och kollade lite på ena framdäcket. Det betedde sig inte riktigt som det skulle. Rullade inte riktigt rakt, dansade mer fram lite hur det ville. Det höll på att lossna, helt klart. Fingrade lite på muttrarna och två satt helt lösa. Biljävel, vill inte ha på sig skorna.

Gick in, lagomt irriterad över bilen. Gjorde mig lite digestivekex med ost som tröst, innan vi lånade mammas bil och hämtade Linn i Kvissle. Den lagoma irritationen hade inte lagt sig, så i vrede for ena mitt digestivekex rakt i golvet i trapphuset, med ost och allt. Blev ett härligt ostskiva-möter-stengolv-ljud. När vi kom tillbaka efter att vi skjutsat hem Linn tänkte jag att jag kanske skulle ta och plocka upp efter mig. Så jag böjer mig ned och plockar upp osten och dom största smulorna. Lägger det ute på backen åt kråkorna. När jag kommer in genom porten igen ser jag Patrik stå rakt under lampan som sitter där i taket i trapphuset, den som är gjord av glas, den som Patrik tror är gjord av plast. Han siktar, han tar sats, och han hoppar. Kras. Glas överallt. Han klarade sig som tur var oskadd, det gjorde däremot inte lampan.

Frågan är, OM du lampan hade varit gjord av plast, hade det då varit en bra idé att hoppa upp med huvudet i den? Jag vet inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback