arkiv

"Det mesta av följande är sant"

2010-03-04 @ 00:54:08


Slutt. Den var bra. Lite klen, men definitivt läsvärd.
Idag har vi varit i stan. Med mig hem fick jag David Batras "Den som inte tar bort luddet ska dö!" för 49 kronor. Man måste älska bokrea. Katarina von Bredows "Som om ingenting" följde med den också. Nu ska jag bädda ner mig i sängen och börja läsa samme Bredows "Räcker det om jag älskar dig?". Gonatt!

"Hasse P!"
Krohna tycktes le bredare än sitt eget ansikte.
"Någon ny smörgåstårta på gång?"
Hasse P nickade medan han rörde sig mot bussen.
"Det kan du ge dig fan på! Från Dingtuna till Västerås. Över fem kilometer!"
"Behöver du hjälp så vet du vem du kan ringa!"
Hasse P gjorde tummen upp, lämnade rullatorn till chauffören och försvann in i bussen. Han tog plats på sätet längst fram och stirrade ut genom vindrutan. Krohna vinkade hysteriskt där utanför, hoppade upp och ner.
Den mannen, tänkte Hasse P, kan ingenting.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback