arkiv

love/addiction

2010-04-21 @ 00:45:00
Jag tyckte det var dags för en ny header. En liten mer somrig, en utan mig med vintermössa och så. Jag tycker den blev lite söt. Lite Harry Potter, lite Patrik, lite sommar.. kan inte bli misslyckat då.

Min måndag och min tisdag har sett likadana ut. Träning, korsord, promenad, Linn, Grey's Anatomy, läsa, sova. Inte helt dåliga dagar måste jag säga. Idag blev det även lite slingor i mitt hår. Imorgon är min plan att börja dagen med att träna, sedan äta ägg och sedan ägna resten av min lediga tid till min bok, samt hinna med en solning. Jag är för övrigt helt sjukt sugen på ägg. Har inte ätit ett enda ägg idag. Jag har hamnat i någon slags ägg-grej. Måste äta ägg. Ägg. Ägg. ÄGG! Så, nu låter säkert ordet ägg helt mongo i allas huvuden. Det gör det i mitt i alla fall. 

Förut idag när jag kom hem från gymmet satte jag mig i min säng vid min dator. Såg i ögonvrån att något rörde sig på min tröja, rörde sig nedåt på dragkedjan. Kollade dit, något kröp där, lite större än en fluga, luden, HUMLEBEBIS! Smällde till den fort som satan, flög upp ur sängen, drog med mig sladdar, dator och allt helvete rakt ner i golvet, hann inte räta på mig innan jag började springa ut ur rummet, vilket resulterade i att jag nästan sprang rakt in i byrån (vilket i sin tur hade kunnat sluta väldigt illa). Men jag missade med en hårsmån. Stannade i hallen. Pulsen lätt 200. Vafan? En humlebebis. Gick tillbaka in i rummet. Där vandrade den runt i min säng. Kissade säkert och hade sig. Tog min mobil och gick ut därifrån. Gick sedan inte in igen förens mamma kommit hem och vänt upp och ner på hela mitt rum. Ingen humlebebis. Det är jag det. Jag och min insektsskräck.




Kommentarer
Postat av: Ida Ruda

Humlebebis är det gulligaste ordet jag någonsin hört

2010-04-21 @ 01:48:46
URL: http://idaruda.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback