arkiv

AUSTRAALIA

2009-10-31 @ 16:08:29
Here I am. Klockan är i denna stund 01:06 och det är knäpptyst här. Det enda som hörs är dom gladspelande syrsorna utanför. Allt folk i huset har krypit ner i sina bäddar, så även jag. Men jag håller mig vaken ännu en stund.

Resan hit gick förvånansvärt bra. Tågresan till Stockholm var tung till en början men lätt som en plätt när jag väl gjorde en Michael Jackson-ballad-playlist som jag kunde somna till. Vaknade strax innan Arlanda och det var bara att kliva av. Där fick vi oss lyckligtvis ett par sköna fotöljer att tillbringa natten i. Jag och Robin ställde upp min fina laptop på en fåtölj och drog igång en Star Wars-rulle. Satt och stickade ett tag till den innan jag på nytt somnade. Vaknade när den var slut och det var dags för frukost på McDonalds. Tiden gick sjukt fort och väldigt snart satt vi på planet till Köpenhamn. Sov hela vägen. I Köpenhamn åt jag pizza, spelade lite Starcraft och kollade på flygplan som landade och startade. Sov sedan nästan hela vägen till Bangkok, förutom när vi fick mat och dödsgod hallonkaka. I Bangkok gick tiden dödsfort. Vi hade bara en timmes väntan och jag spelade Starcraft hela tiden. Dom återstående 8-9 timmarna mellan Bangkok och Sydney kollade jag på Transformers samt Harry Potter och sov. Resan gick tusen gånger lättare än vad jag hade vågat hoppas på och nu är jag här, redan lite solbränd på näsa och axlar.

Dom dagar vi har varit här har vi mest tagit det lugnt. Första dagarna vandrade vi mest runt i området och kikade. Har vid två tillfällen gått en 20 minuters promenad till ett ställe som heter Rockdale Plaza, ett litet shoppingcenter. Har där köpt eluttagadaptrar till våra mobilladdare och så. Provade ett Subway för att se om det höll det svenska måttet. Det gjorde det ju då klart inte då dom varken hade Parmesan Oregano-bröd eller vitlökssås. Vad är då grejen liksom?

I förrgår tog vi oss en liten promenad på stranden som ligger cirka 5 minuters promenad härifrån. För övrigt den strand som James Cook gick iland på. Satt och kollade på vattnet lite och jag blev barnsligt förtjust i snäckorna som fanns där och kände mig som Snorkfröken när jag sprang runt och plockade massa.

Idag har vi varit i centrala Sydney precis hela dagen. Har kollat in operahuset, Harbour Bridge, vandrat runt i en stadsdel som hette The Rocks som var Sydneys första bostadsområde, ätit god mat alldeles bredvid vattnet osv. Det har varit sjukt varmt här och det är dödsskönt. Jag hoppas det håller i sig. Imorgon hoppas vi på stekarsol då vi hade tänkt gå ner till stranden en stund. Vi har köpt den största solskyddskrämsflaskan jag någonsin sett, så inge cancer här inte. Mot kvällningen vankas det grillning med Anettes kompis som tydligen bor i bushen. Han läju vara en riktig Crocodile Dundee, han heter ju Mick så. :)

Vi kom i onsdags och imorgon är det lördag och tiden går fortfortfort. Hur ska vi hinna allt?


Nils och daaa opera hoouse!


Mami och Robin och daaa opera hoouse!


DAAA OPERA HOOUSE! Taget från Harbour Bridge.


Nils sitter på toa i daaa opera hoouse. :)


Robin och Nils på stranden.


Robin filosoferar på stranden.


Nilsiiiieee.


KRYP!


Robin leker Ollivander. "I wondeeer..."


Cool blåssnubbe.




Kommentarer
Postat av: din tjej

låter som du har det hur bra som helst! jag saknar diiiiiiiiig baby!!!

2009-10-31 @ 16:30:02
URL: http://hehue.webblogg.se/
Postat av: Ida Ruda

Inget Parmesan oregano?! Nä fy fan, hoppas de har currysås i alla fall...

Gillar Star Wars-tröjan! ;D

2009-10-31 @ 16:30:41
URL: http://idaruda.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback