arkiv

"Har du det? Det verkar rörigt tycker jag."

2009-06-15 @ 23:00:49
Sitter för tillfället och dricker te och kollar på Boston tea party. När det inte längre sänds på måndagskvällar får man titta på gamla avsnitt. Dock gör jag det varje kväll så jag vet inte vad som är så speciellt med just ikväll. Feber har jag, och ont i huvudet, och snorig näsa, och nackspärr, och ont i halsen, och ont i ryggen, och ont i ögonen. Bra dag idag. Trots att jag är sjukling gick dagen på jobbet hyffsat bra. När man väl står där smyyger sig tiden fram, men när man sitter i bilen påväg hem inser man hur fort dagen egentligen har gått.

När jag kom hem la jag mig i sängen och sov en liten stund. Sedan dess har jag legat här. Svettats och frysit, svettats och frysit. Snytit mig och hostat, snytit mig och hostat. Fyfan. Imorgonbitti ska jag kliva upp, göra te och äggmacka, kolla om jag har feber och trycka i mig ipren, sen får vi se hur jag mår. Förhoppningsvis så pass bra att jag kan fara och jobba. Känns ju bara dumt att inte kunna jobba första veckan. När man äntligen får jobba och tjäna lite pengar så ska man bli sjuk, värt.

Och jag saknar labb, mitt kära labb. Det är inte roligt att vara ute och komplettera plant. Jag vill vara inne och tvätta och mäta dom. Och kolla på den blåa abs-lågan. Det är bara kallt ute, och ont i ryggen får jag. 12 och en halv dag kvar, sen får jag komma in igen, kämpa kämpa!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback