arkiv

Just då, när han stod med ryggen mot rummet...

2009-06-09 @ 00:12:46
...hörde han en lätt hostning bakom sig. Han stelnade till, näsa mot näsa med sin egen skrämda spegelbild i det mörka glaset. Han kände igen den där hostningen. Han hade hört den förut. Mycket långsamt vände han sig om mot det tomma rummet.

Kom nyss hem vilket inte är så bra med tanke på att jag ska upp och jobba imorgon. Har haft fullt upp hela dagen idag, tack Linn för det. Hon gjorde en asbra hindra-denice-från-att-bryta-ihop-plan. <3 Direkt efter skolan följde hon med mig till ungdomsmottagningen där jag fick mitt recept till yttligare ett års förbrukning av p-piller. Därefter gick vi en snabbis på apoteket och hämtade ut dom små liven. En sväng på H&M och BikBok gjorde att vi äntligen hittade våra koftor till studenten, om det skulle bli kallt liksom. Hittade mig även en väska och lite snygga armband. Oranga sådär. Sedan tog vi varsin buss hem och åt mat och vid fem-tiden hämtade hon och Ida upp mig igen. Vi for till birsta och hämtade Idas stolar samt köpte en dator och högtalare. Högtalare som jag också är riktigt sugen på att köpa, billiga och bra. Kan vara bra att ha till en laptop liksom. Sen släppte vi av Ida på Falkenbergsvägen och jag och Linn for till ryggis och drog ett snabbt varv där innan vi hämtade upp Ida igen och for till lägenheten. Där monterade Linn stolarna och Ida klippte bort lite av mina slitna toppar, det behövdes, tack för deeet! Hon är söt hon, IdaPida. :) Sedan for vi hem till Antbros och jag och Linn satt och googlade och räknade på diverse drycker och så tills det bar iväg ner mot stan igen. Träffade upp min kära parallellklass MP3B. Kikade när dom sprayade lakan och sedan for vi och satte upp lite. Linn skjutsade tillslut hem mig och här sitter jag nu. Tänkte slå igång ett boston tea party-avsnitt och somna till det. Det hindrar mig nog för att börja tänka massa. Trots tre dagar kvar till studenten och sista dagen jag var på media för att jag var tvungen har jag varit förvånansvärt glad. Och det glädjer mig lite extra, det är skönt att få vara glad.

Jag måste köpa en lampa som jag kan ha ovanför sängen. Att inte ha det hindrar mig från att kunna läsa på kvällarna. Jag orkar inte gå genom hela rummet för att släcka taklampan när jag läst klart. Då blir jag pigg och kan inte somna. Jag råååkar veta att det finns en sjukt snygg vägglampa (OCH bordslampa OCH taklampa) på en viss affär mittemot Kermit på Köpmangatan. Dit får Linn följa med mig på onsdag så jag kan köpa dom. Jag har ju inte velat det sen i vintras.. nejnej.

"Ett litet steg för MP3B, men ett stort för världen!"
Eh? Haha




Kommentarer
Postat av: liiiiniii

<3

2009-06-09 @ 00:19:33
URL: http://hehue.webblogg.se/
Postat av: Ida

Och du är söt du med! :)

2009-06-10 @ 17:44:12
URL: http://idaantbro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback