arkiv

Om du är allergisk mot nötter.. ät chips.

2009-08-28 @ 20:21:56
Här sitter jag och lyssnar på Toto. Har nyss ätit massa tacos. Eller massa var det ju inte, åt en. Sen fick jag verkligen inte i mig något mer. Och igår kunde jag inte röra mig efter tre pannkakor. Varför orkar jag ingen mat? Det är gott och jag vill äta massssa.

Idag var det Tereses sista dag på jobbet. Förra veckan var vi sex, och nu är vi bara två stycken kvar. Det är lite tomt. Det var även Mattias sista dag idag, på Radio Guld. Det var lite sorgligt. Blir förmodligen ett kanalbyte nu, vad kommer Guld bli utan Mattias? Ingenting. Aldrig mer ska man få komma tillbaka efter lunchen och höra att Mattias äntligen tagit över sändningen och glatt säga rakt ut i luften till ingen alls: "Hej Mattias!" Inget mer Finn Frida, ingen platsjakt, ingen ordjakt, inget Var är jag?, inget Är det du eller jag som låter?, inga överlevnadstips och ingen önsketimme. P3, här kommer jag. Strax innan fika skickade vi in vårt sista önskesms för sommaren. Det löd:

"Hej hej! Vi skulle vilja tacka för den här sommaren och alla roliga tävlingar, fina priser och önskelåtar. Vi vill höra Africa. Kramar Denice och Terese."

Allas vår baby M spelar låten och säger sen:

"Africa får vara sist ut i önsketimmen och jag har fått sms och det är: "Hej hej! Vi vill tacka för den här sommaren och alla roliga tävlingar, fina priser och önskelåtar. Vi vill höra Africa. Kramar Denice och Terese." Tack själva Denice och Terese! Ni har varit ett stående inslag i eftermiddagsshowen här på sommarhalvåret. Underbart, underbart!"

Vi har varit ett stående inslag och han tycker det är underbart! Inte nog med detta, halv tre var det dags för Finn Frida. Snabbare än någonsin listade vi ut att Örebro var rätt svar. Ringde som tokar som vanligt. Tillslut fick vi signal och han svarar "Radio Guld Mattias!"

Jag: Hejhej!
Mattias: Hejheej!
Jag: Denice heter jag..
Mattias: Hehehhehe, heeej Denice!
Jag: Hehehhehe, heeej Mattias!

Tyvärr blev det ingen vinst idag, jag var inte först. Men med 6 tidigare vinster och 6 önskelåtar är vi nöjda i alla fall, och har haft en mycket trevlig Radio Guld-sommar.



Avslutar med en liten länk. En länk till ett inlägg ur självaste "Finn Frida"-Fridas blogg. För att ni ska förstå vad ni har missat. :)
http://blog.st.nu/fridas/2009/08/24/tillbaka-till-verkligheten/




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback