arkiv

"Orka sätta sig i brasan"

2008-01-30 @ 12:25:25
I fredags var det sista vårshowen för i år, och jag fick filma! Sista showen, den som skulle bli bäst, förmodligen den blivande dvd:n. Det var sjukt kul, som alla andra gånger. Jag har inte sett resultatet men jag har mina aningar om att det blev hur bra som helst.

I söndags rensade pappa i massa kartonger med prylar vi fick när pappas morfar gick bort för ett tag sen. Jag fick mig en fruktskål, diverse tallrikar och massa annat krafs. Jag undrar dock vad gubbarna på reningsverket tänkte när det kom glidande tre tuber hudkräm och två flaskor laxeringsmedel genom avloppen. Dom lär inte ha blivit gladare när det en halvtimme senare bubblade ner två årsförbrukningar av samarin. Jag, pappa och Robin hade nämligen jävligt roligt i söndags. Vi hällde lite vatten i en vinkaraff, hällde 40 påsar samarin i en plastpåse och tejpade fast påsen runt kanten på karaffen. Sedan hällde vi ner samarinen i vattnet och bubblandet var ett faktum. Vi ville få påsen att sprängas så vi gjorde om allting fast med mer vatten i, så luften inte skulle få plats i karaffen. Vi misslyckades igen. Nu hade vi dessutom slut på samarin. Men vi gav oss inte, pappa fick idén om att ha en kondom istället för en plastpåse, så vi for ner på ica och köpte kondomisar och ett paket samarin till. Nu blev det kul! Vi hade hur mycket vatten som helst så allt svämmade ut i kondomen, den blev nästan 30 centimeter bred.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback