arkiv

"Kontakta föraren"

2008-01-31 @ 17:55:26
Igår satt jag och kollade igenom en låda med saker sen jag var liten. Bevisligen var jag ett väldigt konstigt barn. Jag hittade en bok där jag hade skrivit ner exakt vad jag tyckte om folk, sammanlagt 17 personer. Det stog bara massa dumma saker i den, så antingen tyckte jag illa om alla människor jag kände, eller så satt jag och skrev ner massa dumma saker om folk för att ge mig själv något slags falskt självförtroende. (Så vitt jag minns tyckte jag illa om väldigt få personer, så jag antar att alternativ två stämmer in ganska bra). På första sidan i boken stog:

"Det här får ingen läsa om man gör
det får man inte gå in i mitt rum.

PS. Man får gå in i mitt rum men inte röra.
Om man vill ta på något måste man fråga. DS.
Nu börjar det!"


Det värsta är att efter varje dum sak försökte jag överstryka det med något lite snällare, t ex: "Hon har ganska vita tänder", "Hon har långt hår" och "Hon har en hund". Dom lite elakare meningarna kunde vara: "Ibland försöker hon vara tuff", "Hon försöker vara Madonna", "Hon är ihop med många", "Hon äter lite" och den roligaste: "Hennes pappa kommer från ett annat land". Det var det enda som stog på den personen dessutom, och det hade ju inte ens något om henne att göra. Och som om jag ens visste vem Madonna var? Jag var helt enkelt avundsjuk på dessa människor.
Jag hittade en gammal dagbok också, tänkte bara skriva en liten bit ur den, som jag tycker är helt underbar.

"På onsdag fyller jag år, det känns skönt
att snart ska fylla 10 år. Men en sak känns
inte så skönt. Det är den där *
namn* igen,
hon har svikit mig! Men det skulle hon inte
ha gjort om hon hade haft lite renare öron".




Kommentarer
Postat av: LINNNIIII

Hahah, sött! jag vill också hitta min gamla dagbok, har ju bara min :DE VA EN GÅNG EN RÄV, HAN ÅT SEDAN GICK HAN HEM OCH SOV SNIP SNAP SLUT

2008-02-01 @ 09:44:23
URL: http://hehue.blogg.se
Postat av: sandra

hahahhahaha, dagboken :P

2008-02-02 @ 17:51:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback