arkiv

1. favorite book in the series

2011-08-14 @ 16:42:26
Härligt, vi börjar med den svåraste av alla! Bästa boken. Jag bestämde mig slutligen för den sista, Dödsrelikerna. Handlingen i sig tycker jag inte är den bästa, men stämningen i boken, alla fina/hemska tillfällen, alla citat, hur man verkligen fastnar när man läser den gör den så jävla underbar. 
Vanligtvis kan jag inte läsa i varken bil, buss eller på ett tåg. Men när jag läste den här för andra gången satt jag på ett tåg mellan Göteborg och Sundsvall. Jag läste HELA vägen. Och jag åkte baklänges! För världens mest åksjuka person säger det en hel del.
Detta lilla textstycke här nedanför, är det finaste som finns att läsa i en Harry Potter-bok. Hon är ett geni utan dess like, den där Rowling.
Ser ni hur skrynklig sidan är? Det är mina tårar det. Sådär ser hela boken ut efter alla gånger jag har gråtit mig igenom den. 



Bubblare:
Harry Potter och Halvblodsprinsen
Harry Potter och den flammande bägaren





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback