arkiv

"Vad är det du har i näsan hela tiden Fredrik?" "Snor."

2010-09-08 @ 21:11:12
Så, nu har jag slagit mig ner med en stor kopp te och slagit igång Bob Dylan. Jag är nu mentalt redo för ett ganska långt inlägg, vilket jag misstänker att detta kommer bli, längre än vad mina inlägg vanligtvis brukar vara i alla fall. I tisdagsmorse klev jag upp 06:30 ungefär, klädde på mig, drack min cambridgefrukost och packade det sista - iPod (glömde tyvärr hörlurar till den men jag överlevde ändå), kamera, plånbok m.m. 08:00 gick bussen ifrån stan och ca 12:40 var vi framme i Stockholm. Gick till Galleri Vol på Holländargatan 29 och kollade på en liten utställning med porträtt av kändisar fotade av Pär Bäckstrand, som Åsa (länk) tipsat om. GRYMMA bilder! Glad att vi gick dit. Sedan strosade vi mest runt och försökte få tiden att gå. Blev att vi for till Frihamnen rätt tidigt ändå och var först på plats. Det första vi ser är en stor stridsvagn och en liten (i jämförelse med stridsvagnen, i övrigt rätt lång) Fredrik som står bredvid och pratar med massa ur teamet. Satte oss på trappen vid ingången och fick vänta ett bra tag innan vi fick komma in, men det kom massa trevligt folk som vi kunde prata med, så tiden gick rätt fort. Strax innan 16:45 fick vi komma in och blev tilldelade platser på andra raden nedifrån, bland utmanarnas släkt och vänner. Dvs alldeles bakom utmanarna. Så jag antar att jag kommer synas en hel del i bild, kändes som att jag konstant hade en kamera i nyllet.

Själva inspelningen drog igång rätt fort och det var hur grymt som helst. Två av mina allra största intressen samtidigt, Filip och Fredrik och TV/kameror/inspelning/sladdar överallt/ett team som springer runt med headset och snackar med folk i kontrollrum osv.. Jag ville vara meeed! Ibland visste jag inte om jag skulle kolla på Filip och Fredrik eller kameramännen. Två grenar skulle spelas in utomhus, så då fick vi matpaus. Bjöds på starköl och massa gott, men jag tog en vaniljshake istället jag, duktig som jag är. En gren skulle spelas in i en annan studio och hela publiken fick inte plats, men vi fick följa med! Elin var där också, Lite sällskap-Elin! Jag råkar nu veta att hon har en boyfriend, han var också med nämligen, så nu vet jag vem det är. HEMLIS! Lillkillen var också med, sjukt söt! När inspelningen var klar blev det storsamling av folk nere på golvet, en efter en ställde sig mellan dom och skulle bli fotade. Jag var inte sämre. Mamma tog två schyssta pics! Det var rätt mysigt att stå där med ena armen runt Fredriks midja och den andra runt Filips, vem hade kunnat tro att jag skulle någonsin skulle få göra det? Det var awesome att vara där från första stund och jag gör GÄRNA om det. Tusen gånger helst. Lätt bland det bästa jag gjort någonsin!

Stockholm i sig imponerade inte på mig särskilt mycket. Tycker inte om den staden längre. Kanske blir så när man börjat hänga i Göteborg massa? Tur att min eventuellt blivande utbildning är i Göteborg och inte i Stockholm. Fick dessutom med mig en förkylning hem, usch. Kanske var det Fredrik som smittade mig? Han var väldigt snorig.

Jag bjuder på lite bilder, men ni får ursäkta den hemska kvaliteten. ISO 800 är inget jag tycker om, men jag hade inget val, det var MÖRKT, okej? :)














Kommentarer
Postat av: miw

OMG. alltså ååh shit <33 fan vad jävla fint <33 åh jag dör! och alltså vilka JÄKLA SNYGGA BILDER DU TAGIT! du är sjukt proffsig alltså! shit omg! alltså åh superduper snyggt! blir typ avis fast jag vart där tre gånger redan haha xD men omg! fan vad roligt :D f&f gör en så lycklig

2010-09-08 @ 21:29:49
URL: http://enmoviebox.blogg.se/
Postat av: thore

filip och fredrik står och håller om dig och att du lever utan ett spår av hjärtattack är för mig ett mysterium :P

2010-09-19 @ 23:27:43
Postat av: miw

ska leta upp dig idag! ;D



och igeen, jag älskar dina f&f bilder!! du fotar så jäkla proffsigt

2010-11-28 @ 19:39:39
URL: http://enmoviebox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback