arkiv

tänk så det kan gå

2009-11-20 @ 13:53:08
Idag har vi varit på Bondi Beach. Jag och Robin badade i de största vågorna jag någonsin badat i. Det var askul. Till en början. Det var massa folk som surfade och man fick akta sig lite. Och när jag står och väntar på den största vågen på hela dagen så gör plötsligt en surfare en konstig jävla sväng så han glider rakt mot mig, jag försöker förflytta mig åt höger, men jag var rätt långt ut och det var djupt så det gick inte så bra att gå, jag tappade helt fokus på vågen och var inte alls beredd när den plötsligt slog rakt in i mig. Ytan försvann, jag voltade runt i vattnet, tappade allt vad kontroll heter, visste inte vad som vad upp eller ner. Hann tänka: "Det var det här Malin Sävstam beskrev". Plötsligt kände jag sanden under fötterna och rätade på mig. Tappade balansen direkt och satte mig ner i det lite grundare vattnet jag nu hade spolats in till. Hann inte sitta där i många sekunder innan nästa våg kom. Insåg att jag inte kunde sitta där utan ställde mig upp igen, balansen var obefintlig och våg efter våg slog in i mig medans jag försökte få kontroll över benen. Lyckades vingla mig upp till stranden med ett huvud som kändes som om det skulle sprängas. Visste inte om jag kanske slagit huvudet i botten eller om det var trycket från vågen som orsakat detta. Tog mig till min handduk och la mig på mage och bara andades i några minuter. Sen så, blev det bra. Någorlunda. Låg och solade i ett tag innan vi gick och åt en macka. Blev inget mer badande för mig. Har haft ont i huvudet hela dagen, känner fortfarande av det. Har inte ägnat mig åt annat än Starcraft, Harry Potter och min bok sen vi kom hem. Hoppas jag är återställd tills imorgon för då ska vi åka färja och grejer!

Lev och må, och akta er för vågor!




Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej! Läskigt med vågen men det låter ändå som ni har det helt underbart. Idag och imorgon är dina älsklingar Filip&Fredrik i stan och signerar sin nya bok, lite synd att du är på andra sidan jordklotet! Ha det bra och akta dig för hajarna!

2009-11-20 @ 16:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback