arkiv

en dag närmare måndag!

2008-08-29 @ 17:53:29
Så var man hos morsan igen. Var nyss och handlade med mamma på city gross, där även Frida befann sig, så jag kunde snacka av mig lite. Haha, morsan sitter inne och tittar på Finnkampen på Robins lilltv för han har ockuperat vardagsrummet. Jag har nämnligen fått honom att fastna för one tree hill. :D Så ska det vara. Det är bättre att 14-åriga pojkar sitter inne och tittar på one tree hill än är ute och vandaliserar och är elaka. Så där har vi lösningen - One Tree Hill. :D Dessutom får jag ha datorn ifred. ^^ Nog för att jag kollar mer på tvn än på datorn. Tvn han kollar på är alldeles bakom mig. ><

Ikväll blir det nog inget mer än Denzel och kanske lite cheese balls. Funderar på att dra Hurricane. :D



blöp. Inge roligt har jag, hade velat gjort nåt ikväll, men jag får göra nåt imorrn istället. Då kan jag berätta om vad som hände igår. Jo! Jag sydde ett draperi helt själv. :D Var på stan med Tuss först och köpte mig lite tyg. Sådär lagomt vinrött, sådär lagomt glansigt och sådär lagomt porrigt. Sen bar det av till ikea där vi kirrade två kuddar, gardinstång och mattor. Också har jag fått en madrass av Tuss söta mamma, eftersom dom ändå skulle slänga den. :) Så den ska klippas i bitar, så pass stora så man kan sitta på dom. Här kommer mattorna in i bilden, dom ska nämligen bli madrassfodral! Dödssnyggt kommer det bli.
När vi var färdiga på ikea for vi hem till mig och käkade. Sen började vi måtta och ha oss. Och det är ett under att draperiet blev ett draperi i över huvud taget. :D Med tanke på att det första vi höll på att göra var att kapa tyget på längden. Då hade det inte blivit så mycket draperi. Sen nålades och syddes det. Och jag satt som en ostkrok med symaskinen på golvet och körde 100km/h med vänsterfoten medans Tuss tog bort nålarna i farten. :D Varför jag körde med vänsterfoten vet jag inte, det var bara krångligt, men sladden gick liksom åt det hållet så det blev så. Sen upp med gardinstången! Hamra hamra, plugga plugga, skruva skruva. Men det gick inte, pappa fick komma. Men upp kom den! Och draperiet med. Och mysigt blev det. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback