arkiv

89-99

2011-03-16 @ 00:35:35
Tåget rullade fint.

Patrik: Det har inte hänt något den här gången!
Denice: Nää :)


Fem minuter senare. Tåget stannar.

Tågnisse i högtalaren: Jaa.. vi verkar ha fått lite tekniska problem med loket här.



Lyckligtvis blev vi inte mer än cirka en kvart sena.
Idag har vi varit i stan på Arbetsförmedlingen. Vilken skillnad på FOLK! I Sundsvall är varenda människa trevlig, man känner verkligen hur dom VILL hjälpa en. Dom kommer med lösningar och är samarbetsvilliga. I Göteborg är det annat. Där finns det inget som heter leende. Där vill dom inte hjälpa folk. Där sitter dom bara på sina stolar och trycker på sina tangenter för att dom måste. Jag har suttit där på stolen bredvid. Dom har fått mig att känna mig så dålig, dom har dömt ut mig. Man försöker vara trevlig, men får bara konstiga blickar tillbaka. Jag sa detta till Patrik, vad jag tyckte, och han höll med mig. Fullt ut. Bara ett litet bevis på att det inte är mitt Sundsvallshjärta som skriver. Man kanske inte märker det när man sitter där nere i Göteborg, men när man kommer till ett BRA ställe, då framstår plötsligt skillnanden ganska ordentligt. Ville bara säga det.

Efter Arbetsförmedlingen tog vi oss en tripp till Komvux och fixade lite plugg till Patrik. 11 april blir han en pluggis igen. Min söte lille pluggis. Efter Komvux for vi tillbaka till stan och åt lunch. Patrik fick sig även ett 5-ämnesblock och en snygg stiftpenna med extra stift, present från mig för att han är bäst!

19.04 började Sundsvall Dragons - LF Basket. Patriks första basketmatch, ever! Tråkig förlust, men rent tabell- och slutspelsmässigt betydde inte matchen något, så det gjorde inte så mycket. Ska ta med honom på första kvartsfinalen istället, då blir det andra bullar.

Imorgon ska jag fota SCA-stafetten. Det ska bli roligt! Men för det krävs lite sömn, såå.. godnatt!




Kommentarer
Postat av: Emma

Ja följ med till USA denice ;) vill ha sca bilderna från ifjol!! :)

2011-03-19 @ 08:12:08
URL: http://emmholmvall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback