arkiv

do the hippogriff

2010-06-30 @ 21:37:19
På senare tid har jag märkt att jag inte har så bra syn. Folk har också frågat mig om jag inte har linser på mig. När jag har det. Så idag tog jag mig till optikern. Jag berättade om mitt problem att jag kände mig halvblind och behövde starkare linser. "Antagligen är det inte så stor skillnad, men bara man ser lite dåligt så blir det ju jättejobbigt", sa jag. "Ja, ett steg gör jättestor skillnad", svarade optiker-tjejen. Hon satte massa olika glas framför ögonen på mig medans jag snällt läste bokstäverna som stod på andra sidan väggen, som för varje glas blev tydligare och tydligare. När hon var klar berättade hon att hon måste höja mig tre steg på höger och två steg på vänster. Förstår ni, TRE steg! Maffig höjning det. Förut såg jag inte till fönsterbrädan, nu ser jag trädtopparna vid Södra Berget. :) Jag är härmed en -3.00/-2.50:a. Halvblind, med andra ord. Jag tröståt en kebabtallrik.

När jag kom hem började det regna lite. Och åska. Hur mysigt som helst. Nu har jag precis kommit hem och duschat efter en timmes promenad, så nu ska jag äntligen titta på lite Lost. Imorgon är det torsdag och det är typ helg. Snart är det jul.






Kommentarer
Postat av: linkan 19 år

Jag har 5,0/4,75 :):):)

2010-07-01 @ 17:53:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback