arkiv

back to högstadiet

2010-12-09 @ 20:37:16
Jag går på högstadiet igen, i nian närmare bestämt. Skoldagen är slut sedan länge, men alla elever är kvar på skolan ändå. Ikväll händer det något väldigt särskilt nämligen. Två personer är på besök, två kändisar! Inte vilka kändisar som helst heller, utan Filip och Fredrik! Dom har under en tid nu tränat på en pjäs med några elever på skolan, som ikväll ska ha premiär! Jag anländer till aulan som publik, på första raden ska jag sitta. Men det dröjer inte länge innan Filip och Fredrik kommer fram till mig och frågar om jag kan hjälpa till lite. Plötsligt är jag mitt uppe i pjäsen. Jag är sminkös, har ansvar över allt vad filmkameror heter, spelar tvärflöjt i vissa scener och är allmänt allt-i-allo. Jag kan inte spela tvärflöjt i över huvud taget, men jag gör mitt bästa. Filip och Fredrik verkar väldigt nöjda åtminstone. Jag har väldigt roligt och vid ett tillfälle i pjäsen när jag inte har så mycket att göra, sitter jag på scenkanten och hänger på Filips axel. Tror jag dregglar lite till och med. Mitt framför näsan på Jennie, hon sitter som publik på första raden, bredvid Johanna. När pjäsen är slut stormar hela publiken upp på scenen och ska kramas med Fredrik, vart Filip har tagit vägen vet jag inte. Jag kramas lite jag med. Sen går jag mot nedre delen av aulan och möter ingen mindre än Åsa! Hon har suttit och kollat lite längre bak i aulan, då dom platserna längst fram var reserverade för elever. Hon är påväg upp på scenen för att kramas med Fredrik hon med. Vi hejar och börjar prata och jag följer med henne upp på scenen för att kramas lite mer.

Snipp, snapp, snut, så var drömmen slut!




Kommentarer
Postat av: miw

hahaha <3 fan va roligt xD



drömde om fredrik inatt med <33 vi kramades och han ba "men vill du inte göra mer med mig än att kramas" jag ba "heeh...jo" så log han och så fortsatte vi med annat...haha xD trevligt trevligt

2010-12-09 @ 21:49:22
URL: http://enmoviebox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback