arkiv

vad fan ska jag hem för?

2009-11-10 @ 12:51:40
Idag har vi varit på utflykt hela dagen. Satte oss i en minibuss med ett sällskap på 20 personer + chaufför (som hette Ken) klockan 7 imorse. Första stoppet var vid Olympic Park, där vi fick gå runt och kika lite samt kolla när Ken kastade bomerang. Sedan for vi till en djurpark där vi träffade massa djur. Gosades med koalor (ni anar inte hur LEN dom var!), matade kängurur (dom med!), gick under ett träd och kollade upp och insåg att man hade en gigantisk påfågel bara någon meter över huvudet. Tyvärr hade vi inte så mycket tid på oss på varje ställe så alldeles för snart åkte vi därifrån. Får se om vi hinner med oss någon mer tripp till något liknande ställe, jag hoppas det.

Sedan bar det av upp mot bergen. Blue Mountains. Upp i bergen och kolla på den stördaste utsikt jag sett i hela mitt liv. Sedan ner i regnskogen och lukta på eukalyptusblad. Lunchade på något ställe där uppe i bergen, kinamatsbuffé. Sedan for vi till en liten by som låg där uppe och besökte en godisaffär. Har aldrig sett så mycket godis på samma gång. Till sist for vi ner från bergen till en båt som skulle ta oss en kringelväg rakt in i Sydney. Ken spelade Waltzing Mathilda för oss på bussen och en söt tant från England satt framför mig och sjung högt och jag var fånigt glad i hela kroppen, plötsligt fanns det inte ett enda bekymmer i hela världen. Efter att ha passerat med båten under Harbour Bridge och förbi operahuset klev vi av och for hem. Kom hem strax efter 7 och åt då god grillad-kyckling-middag.

Helt sjukt bra dag och imorgon hoppas vi på dödsbra väder då vi har planerat massa strand. Jag har t.o.m laddat min ipod. Ska vila ut oss fullständigt för på torsdag bär det av upp till Cairns. Tåg i 31 timmar, det gillar vi. :)

Nu ska jag läsa ut min bok, sen sova. Det kan jag behöva.







Kommentarer
Postat av: Ida Ruda

Hittaru någon koala? :)

2009-11-12 @ 00:03:13
URL: http://idaruda.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback