arkiv

jag vill visst vara i Sverige

2009-11-27 @ 15:55:00
Hemma! Jag har haft det hur bra som helst och åker väldigt gärna tillbaka dit. Och det ska jag göra, någon gång. Men nu är jag som sagt hemma igen. Äntligen, vågar jag nog säga lite. Vissa saker saknar man för mycket.

Resan gick bra. Tog taxin från Monterey vid 14:00 i onsdags. Reste sedan i ca 30 timmar och var framme i Sundsvall torsdag 11:48. Det gjorde vi bra. De första 10 flygtimmarna mellan Sydney och Bangkok gick hur fort som helst. Inledde turen med Harry Potter och Halvblodsprinsen på en alldeles egen skärm. Inte alltför oväntat var den lika bra som vanligt. Sedan läste jag ut Hanteringen av odöda. Fantastisk bok och jag älskar John Ajvide Lindqvist. När tårarna mot min vilja började rinna fick jag lägga ifrån mig den och samla mig en stund. Vem vill sitta och böla på ett flygplan? Men blödig som jag är gick det inte att undvika. När min bok tagit slut slog jag igång Up på min lilla skärm för att få mig själv på bättre humör. Dålig idé. Jag grät som ett barn, till en barnfilm. Vilket skämt. Men den var asbra.



När vi kommit hem tog jag och Robin bussen till pappa och hälsade på lite. Tog därifrån sedan Obo ner till Ica och köpte garn och en Halvblodsprins på dvd. Därifrån till stan för en kebabtallrik på påse. Hem och se Twilight. Jag blev besviken igen, precis som första gången jag såg den. Nu när jag läst boken trodde jag att den skulle vara hur bra som helst. Icke. Men lite bättre var den i alla fall. Kvällen spenderades med hockey och Xbox hos Mikael. Ottawa Senators - Anaheim Ducks. 4-5 tror jag visst det blev. Hooooppsan! :) Bortsett från trista Elitserieresultat var det en utmärkt första eftermiddag/kväll i Sundsvall.

Det var sjukt längsen jag sov så bra som jag gjorde inatt. I min säng. Med nästan 50 timmar utan sömn slocknade jag dirr. Vaknade 11 och gjorde ordning en alldeles för stor frukost. Tre mackor och te, vilket var två mackor för mycket. Men jag fick i mig rubbet! När mamma kom hem från frissan for vi till morfar och hämtade hennes bil. Jag tog sedan en sväng på stan med mig själv innan jag for hem. Och nu halvligger jag här i min säng och äter en klubba. Ska strax städa mitt rum lite snabbt, tänkte till och med dammtorka. Sedan packa om för att fara till pappa.

Allt är för tillfället hur bra som helst och jag hoppas det förblir så. Ikväll ska jag på bio med tre coola tjejer. Luftslottet som sprängdes. Den är nog grym.

Välkommen hem Denice!




Kommentarer
Postat av: Anonym

välkommen hem min sköna

2009-11-27 @ 16:53:44
URL: http://hehue.webblogg.se/
Postat av: Ida Ruda

Välkommen hem Feniice!



Och ja, Up = så jävla bra!

2009-11-27 @ 18:07:25
URL: http://idaruda.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback