arkiv

"Denice miste hatten sin!"

2009-07-10 @ 03:02:31
Gårdagen bestod av småbarnsfirande hos farmor. Min kusin från Norge var där och fyllde fem år. Min faster och hennes familj kom också och åt lite tårta. När jag kom hem for jag och hyrde Star Wars för att vid halv tio fara till Mike och kolla. Och det kan vi väl säga var på tiden. Bra varom! Såg två stycken, episod ett och två närmare bestämt.

Idag när jag vaknade vid klockan 12 kände jag för att städa. Tog på mig lite kläder och började plocka grejer. Plockade på ett bra tag, sedan dammsög jag och torkade t.o.m golvet. Strax innan 2 hade golvet torkat och jag kände att jag förtjänade en paus. Gjorde lite frukost bestående av leverpastejsmackor och oboy. Slog mig ner och kollade på några Vänneravsnitt och åt min goda frukost. Sedan fortsatte jag städa. Tog tag i bokhyllan, vilket var ganska osmart med tanke på att jag redan dammsugit och torkat golv, det skulle behöva göras igen nu. Slängde massa gamla grejer och dammtorkade. Bra blev det. Elgitarren och en låda som bara stog i ett hörn och hade massa saker i sig har nu åkt ner i källaren. Vilket betyder mycket mer plats på golvet. Jag skulle behöva en matta, det ser rätt kallt ut. Hur intressant är det egentligen att läsa om vad jag har städat och inte? Förmodligen hur ointressant som helst.. Men, när jag inte kunde komma på något mer som kunde städas for jag och handlade lite med mamma. Sen kom Mikeypikey hit och vi såg två Star Wars till. Trean var kanske huuur bra som helst. Tror jag lånar dina filmer lite till Thore, jag ska se igen. :) He he.

Imorgon ska jag städa lite till tror jag, är fortfarande på städhumör. Senare ska jag på släktträff. Hoppas det kommer lite folk, sist var det bara jag och Sophie där. Men det ryktas om femkamp, och vem går miste om det frivilligt liksom?

Nu blir det sova, nattinatti.







Kommentarer
Postat av: fridah

åh, farmor! jag saknar henne! var länge sen jag träffade henne nu :(

2009-07-11 @ 23:13:35
URL: http://thebird.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback