arkiv

ska man blogga?

2009-07-02 @ 00:42:43
Kungdag idag på jobbet. Varmt och skönt hela dagen, dödsgoda mackor med marmelad på 9-fikat, vid halv elva kom Lena på saftcykeln och bjöd på riktigt kall och god saft där ute på landet, tror vi var på 49 närmare bestämt, men det är inte viktigt.  Åt sedan en god Grandiosapizza med ananas på lite snabbt innan jag, Erika och Malin drog iväg till den söta lilla stranden och badade lite. Hittade en liten, liten eremitkräfta (tror vi) som hade byggt in sig i en pinne. Efter lunch fortsatte vi att jobba på i det otroligt varma vädret och bubblorna på min kropp ökade kraftigt i antal. På 2-fikat bjöds det på glass. En daimstrut blev det och den var riktigt god. Vid den här tidpunkten på dagen stog termometern på ungefär 37.5 grader i halvskugga. Skönt det! När dagen var slut 15:45 satte jag mig i bilen med min mor och tuffade hemåt.

Man kan ju lätt tro att man har fått nog av solen efter en dag i konstant gassande solsken, men nejdå. Tog min ipod, min Harry Potter-bok och min filt och la mig på gräsmattan i en och en halv timme. Sen var det dags att duscha och göra sig klar för gatufesten. Strax efter 19 kom jag ner till stan och mötte upp mina vänner Linn, Hanna och Fredrik i hamnen. Vi gick sedan in mot navet där vi hämtade upp Thore och Anton. Åt god mat på Daltons och hade det trevligt. Vid 22-tiden dök även Mikael upp och senare även Martin. Vandrade runt där inne på området ett tag innan den snälle Mikael skjutsade hem mig. Nu ska jag läsa lite HP innan jag ska sova. Ny dag imorgon! Då bjuds det på grillad hamburgare på jobbet, ska bli gott.

Sov gott!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback