arkiv

DONK! SMACK! BRAK! "Äh! Det blir bara tre köttbullar."

2008-12-24 @ 22:30:35
Precis som jag sa. Hade riktigt låga förväntningar på julafton, men det blev succé! For mot lucksta vid halv tolv kanske, släppte av mami och for sedan vidare mot njurunda. Tack vare min bror hittade vi till vägen där vi skulle in, kurvigt som fan var det, låg och pruttade 50-60 hela vägen och det tog väl en 45 minuter att komma fram. Men fram kom vi. :) Där befann sig farmor, faster Karin, Mats, kusin Klara, kusin Ellen och kusin Mattias. Fick oss lite gröt och bullar och sånt, samt bytte julklappar med farmor. Pappa hann precis komma dit innan vi skulle fara tillbaka till Lucksta. Vilket vi gjorde alldeles för sent.

Med 30 minuter på oss från Berga till Lucksta (innan Kalle Anka började) snittade jag nog 80 på hemvägen. Brorsan höll i sig i dörrhandtaget större delen av resan. ^^ Men vi hann! Tog drygt 25 minuter. Sen flöt det på i vanlig ordning. Kalle Anka, julmat, och till sist den eviga väntan på att julbordet ska bli undanplockat och man får slå sig ner i vardagsrumssoffan och få sina julklappar. I år bestog den väntan av CS, NHL samt Björn Gustafsson på tuben.

När vi öppnat våra julklappar spelades det mest tvspel innan vi skulle fara hem. Vi hann med en Matfors by night också, släppte av Linus hos girlfriend någonstans där mitt i smeten. Sen gasen i botten hela vägen hem till min sista julklapp (för idag) som jag visste väntade hemma på mig, ty denna hade varit alldeles för stor för att tas med. Den visade sig vara hur awesome som helst!

Imorgon väntas minijulafton hemma hos papi med honom och Christel.






Kommentarer
Postat av: Hanabanana

Snygg tavla! God jul i efterskott också!

2008-12-25 @ 11:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback